Clasificarea ambalajului

Ambalajul nu trebuie privit doar ca materialul din jurul unui produs vandut consumatorului. Ambalajul poate fi:

 

1. Ambalajul primar


Ambalaje_PrimareAmbalajul primar
sau ambalajul de vanzare este ambalajul conceput si realizat pentru a indeplini functia de unitate de vanzare, pentru utilizatorul final sau consumator, in punctul de achizitie.

Este ambalajul care intra in contact direct cu produsul, ceea ce ii confera complexitate in ceea ce priveste cerintele de securitate in alimentatie si sanatatea populatiei.

bomboane

Ambalajul primar este cel mai adesea observat de consumatorul final si de care acesta este cel mai constient si, in plus, este ambalajul care este retinut cel mai mult de catre consumator. Din aceste motive cuprinde cele mai multe informatii cu privire la continutul sau, brandul produsului, termenul de garantie, instructiuni de utilizare, etc.

aspirator

Sunt considerate ca parte a ambalajului primar si elementele agatate direct de produs sau atasate produsului (Exemple: etichetele agatate direct de produs sau atasate acestuia; peria de mascara care este parte a dispozitivului de inchidere, etichetele adezive, capsele metalice, mansoanele din plastic, dispozitivele de masurare-dozare care formeaza dispozitivul de inchidere pentru detergent).

parti_ambalaje_primare

 

2. Ambalajul secundar

 

ambalaje_secundareAmbalajul secundar sau ambalajul grupat este ambalajul conceput pentru a constitui la punctul de achizitie o grupare a unui numar de unitati de vanzare, indiferent daca acesta este vandut ca atare catre utilizatorul sau consumatorul final ori daca el serveste numai ca mijloc de umplere a rafturilor in punctul de vanzare.

Ambalajul secundar  poate fi separat de produs fara a afecta caracteristicile produsului.

tigari

 

3. Ambalajul tertiar

 

paletiAmbalaj tertiar sau ambalajul de transport este ambalajul conceput pentru a usura manipularea si transportul unui numar de unitati de vanzare sau ambalaje grupate, in scopul prevenirii deteriorarii produselor in timpul manipularii ori transportului de la un operator economic la altul.

Prin natura lor, ambalajele tertiare sunt destinate sectorului industrial-comercial, aceste nu vor fi atat de atragatoare ca cele destinate consumatorului final (ambalaje primare) si vor putea fi mai usor de schimbat atata timp cat nu va fi compromis produsul pe care il contin.

ambalaj tertiar multiplu

Bine ati venit pe site-ul “Prevenirea generarii deseurilor de ambalaje”

Scopul acestui site este de a promova masurile de prevenire implementate si rezultatele inregistrate, la nivel national, precum si de a genera actiuni si idei inovatoare.

logo-ecorom

Info